Schorzenia okresu menopauzalnego

Menopauza to okres w życiu kobiety, któremu może towarzyszyć wzrost ryzyka wielu schorzeń. Osteoporoza, choroby serca, depresja i nadwaga to tylko niektóre z nich. W dużym stopniu mogą one utrudnić codzienne funkcjonowanie i zmniejszyć komfort życia. Dowiedz się, z czym zmagają się kobiety podczas przekwitania!

Osteoporoza i choroby układu krwionośnego

Zmiany hormonalne, jakie zachodzą w okresie przekwitania, powodują wzrost ryzyka wielu schorzeń. Bardzo często diagnozowana jest osteoporoza, cechująca się szybką utratą masy kostnej i zmianami struktury kości. W jej efekcie nasilają się dolegliwości bólowe kręgosłupa, jak również trudno gojące się złamania. Już po 35. roku życia rozpoczyna się proces niszczenia kości, dlatego ważne jest wczesne wdrożenie działań profilaktycznych.

Ważną grupą schorzeń są choroby serca i naczyń krwionośnych. Ryzyko miażdżycy oraz choroby niedokrwiennej jest w tym okresie wyższe. Przyczyną jest zmniejszenie aktywności fizycznej kobiet, które odczuwają przewlekłe zmęczenie i osłabienie. Wynikają one przede wszystkim z zaburzeń w gospodarce hormonalnej, wzrostu masy ciała i wzrostu poziomu cholesterolu LDL. Jeśli potrzebujesz porady medycznej w tym zakresie, zapraszam Cię do gabinetu ginekologicznego w Piszu. Chętnie pomogę Ci uporać się z powyższymi dolegliwościami.

Menopauza a depresja

Lekarze w okresie przekwitania często diagnozują również depresję. Zmianie ulega samopoczucie kobiety, która może być zmęczona i apatyczna. Odczuwa ona niechęć do jakiejkolwiek aktywności, spadek libido, negatywnie odbiera obraz własnego ciała. Gdy dom rodzinny opuszczają dorosłe już dzieci, nastrój dodatkowo się obniża, co może powodować depresję. Może się ona wiązać z zaburzeniami snu, pamięci i koncentracji, rozdrażnieniem, a także pesymizmem.